As gas prices continue on a general upward trend (don't get too excited about the recent reprieve) it's common to see MPG numbers flaunted in car ads, especially those promoting hybrids. It's tempting to take those calculations at face value because, frankly, its no fun to spend your time thinking about how much money you're spending on fuel. And really, why shouldn't you trust estimates that are backed by the U.S. Environmental Protection Agency (EPA)?
Well, first, because the EPA has no clue how or where you drive. As displayed in TRANSLOGIC 71: Commandments Of Hypermiling, driving habits and conditions can have quite an impact on your fuel economy. Further, independent tests, like those conducted at Consumer Reports, have long since found the EPA numbers to be optimistic for many models.
With a road trip planned from Detroit to Washington D.C. and a 2011 CT 200h on loan from Lexus, we thought we might give fuel economy tracking a try. While we lack the sophisticated equipment of a government agency, we couldn't help but wonder how our real-world MPG numbers might stack up against the EPA's estimate. Here are the results:
SPECS
VEHICLE 2011 Lexus CT 200h
POWERTRAIN 1.8L I-4 w/ electric motor (hybrid)
FUEL TANK CAPACITY 11.9 gallons
EPA EST 43 City / 40 Hwy MPG
REAL WORLD RESULTS
DISTANCE TRAVELED 531.9 miles
FUEL CONSUMED 11.76 gallons
TOTAL FUEL COST $46.35 (premium)
AVG FUEL ECONOMY 45.23 MPG
We were impressed to find that the Lexus hybrid easily exceeded the EPA's fuel economy estimate. We didn't even have to adapt our driving style to achieve the high MPG mark--we simply kept pace on the turnpikes and made good use of the cruise control. Based upon our findings, its feasible to think that you could drive all the way from Detroit to D.C. in a CT 200h on a single tank of gas, if just barely. And, $46.35 is certainly cheaper than an airplane ticket from DTW to DCA (although the Lexus's $30K MSRP is nothing to sneeze at).
Urdu
کے طور پر گیس کی قیمتوں میں ایک عام اضافہ کا رجحان جاری (حالیہ دنڈورام کے بارے میں بھی حوصلہ افزائی نہیں) یہ دیکھ کر عام MPG تعداد کار اشتھارات کو ، خاص طور پر ان لوگوں کو فروغ دینے سنکر میں flaunted. پلاٹ کی قیمت پر ان کا حساب کی وجہ سے ، صاف صاف ، اس کا کوئی مزہ نہیں اپنا وقت آپ کو ایندھن پر کتنا پیسہ خرچ کر رہے ہیں کے بارے میں سوچ خرچ کرنے کے لئے لے یہ کشش ہے. اور واقعی ، آپ کا اندازہ ہے کہ امریکی ماحولیاتی تحفظ کی ایجنسی (EPA) کی طرف سے پشت پناہی کر رہے کیوں نہیں اعتماد کرنا چاہئے؟
ٹھیک ہے ، سب سے پہلے ، کیونکہ EPA کا کوئی سراگ نہیں کس طرح یا جہاں آپ ڈرائیو ہے. جیسا کہ 71 TRANSLOGIC میں ظاہر کیا : Hypermiling ، ڈرائیونگ کی عادات اور شرائط کے احکام آپ کے ایندھن کی معیشت پر بہت اثر ہو سکتا ہے. اس کے علاوہ ، صارفین کی رپورٹس پر کئے گئے ان کی طرح آزاد ٹیسٹ ، ، دیر سے EPA کی تعداد کئی ماڈل کے لئے پر امید مل گیا ہے.
ایک سڑک ڈیٹرایٹ سے واشنگٹن ڈی سی اور Lexus سے قرض پر 2011 CT 200h کے سفر کی منصوبہ بندی کے ساتھ ، ہم نے سوچا تھا کہ ہم کوشش سے باخبر رہنے کے ایندھن کی معیشت دے سکتا ہے. جب ہم ایک سرکاری ایجنسی کے جدید ترین سازو سامان کی کمی ہے ، ہم مدد نہیں پتہ نہیں کس طرح ہماری حقیقی دنیا MPG تعداد EPA تخمینہ کے خلاف اسٹیک ہو سکتا ہے. یہ نتائج ہیں :
شیشے
گاڑی 2011 Lexus CT 200h
POWERTRAIN 1.8L I - 4 W / بجلی کی موٹر (مخلوط)
ایندھن ٹینک 11.9 گیلن صلاحیت
EPA EST 43 شہر / 40 ہائیوی MPG
حقیقی دنیا کے نتائج
دوری 531،9 میل دور کا سفر
ایندھن 11،76 گیلن استعمال کیا
TOTAL ایندھن 46.35 ڈالر (پریمیم) کی لاگت
اوسط ایندھن 45،23 MPG معیشت
ہم محسوس کرتے ہیں کہ Lexus ہائبرڈ آسانی سے EPA کے ایندھن کی معیشت کا تخمینہ حد سے تجاوز کر بہت متاثر ہوئے. اعلی MPG نشان کے حصول کے لئے ہم نے ہمارے ڈرائیونگ سٹائل اپنانے بھی نہیں تھا -- ہم تو صرف turnpikes پر رفتار رکھا اور کروز کنٹرول کا اچھا استعمال کیا ہے. ہمارے نتائج ، لگتا ہے کہ آپ کو گیس کی ایک ٹینک پر ایک CT 200h میں ڈیٹرایٹ سے ڈی سی ڈرائیو کر سکتے ہیں پر ممکن ہے ، اگر صرف بمشکل پر مبنی ہیں. اور ، 46،35 ڈالر بات کو یقینی طور سے DTW سے DCA ایک ہوائی جہاز کے ٹکٹ سے سستا ہے (اگرچہ ہے Lexus $ 30K MSRP پر چھینک کے لئے کچھ نہیں ہے).