Kinect Project Merges Real and Virtual Worlds



Microsoft's Kinect Xbox controller, which lets gamers control on-screen action with their body movements, has been adapted in hundreds of interesting, useful, and occasionally bizarre ways since its release in November 2010. It's been used for robotic vision and automated home lighting. It's helped wheelchair users with their shopping. Yet these uses could look like child's play compared to the new 3-D modeling capabilities Microsoft has developed for the Kinect.


KinectFusion, a research project that lets users generate high-quality 3-D models in real time using a standard $100 Kinect, was the star of the show at Microsoft Research's 20th anniversary event held this week at its European headquarters in Cambridge, U.K. KinectFusion also includes a realistic physics engine that allows scanned objects to be manipulated in realistic ways.

The technology allows objects, people, and entire rooms to be scanned in 3-D at a fraction of the normal cost. Imagine true-to-life avatars and objects being imported into virtual environments. Or a crime scene that can be re-created within seconds. Visualizing a new sofa in your living room and other virtual interior design tricks could become remarkably simple.

"KinectFusion is a platform that allows us to rethink the ways that computers see the world," says project leader Shahram Izadi. "We have outlined some ways it could be used, but I expect there are a whole host of future applications waiting to be discovered."



3-D scanners already exist, but none of them approach KinectFusion in ease of use and speed, and even desktop versions cost around $3,000.

"In the same way that products like Microsoft Office democratized the creation of 2-D documents, with KinectFusion anyone can create 3-D content just by picking up a Kinect and scanning something in," says team member Steve Hodges.

The first public unveiling of KinectFusion at the SIGGRAPH conference in Vancouver in August triggered huge excitement. Details of how it works will be revealed in papers presented next month at the UIST Symposium in Santa Barbara, California, and ISMAR in Basel, Switzerland.

Urdu 

مائیکروسافٹ کے Kinect Xbox کنٹرولر ، ، جس میں ان کے جسم کی تحریکوں کے ساتھ کارروائی کی سکرین پر محفل کے کنٹرول کی مدد سے نومبر 2010 میں اس کی رہائی کے بعد سے دلچسپ ، مفید ، اور کبھی کبھار عجیب طریقے سے سینکڑوں کی تعداد میں مرضی ہے. یہ robotic وژن اور خودکار طریقے سے گھر کی روشنی کے لیے استعمال کیا گیا ہے. یہ ان کی خریداری کے ساتھ وہیل چیئر صارفین کی مدد کی ہے. لیکن بچوں کا کھیل کی طرح ان کا استعمال کرتا ہے نئے 3 D - ماڈلنگ صلاحیتوں مائیکروسافٹ Kinect کے لئے تیار ہے کے مقابلے میں نظر سکتی.





KinectFusion ، ایک تحقیقی منصوبے کی اجازت دیتا ہے کہ صارفین کو اعلی معیار کی حقیقی وقت میں 3 ڈی ماڈلز ایک معیاری $ 100 Kinect کا استعمال کرتے ہوئے پیدا ، مائیکروسافٹ ریسرچ کی 20th سالگرہ کی تقریب میں شو کی اسٹار نے کیمبرج میں یورپی ہیڈکوارٹر میں اس ہفتے منعقد کی ، UK KinectFusion بھی ایک حقیقت طبیعیات کے انجن ہے کہ سکین شدہ اشیاء کو حقیقت پسندانہ طریقے میں ہیرا پھیری کرنے کی اجازت دیتا ہے شامل ہیں.



ٹیکنالوجی اشیاء ، لوگوں ، اور پورے عام قیمت کا ایک حصہ پر 3 D - میں سکین کیا جائے کمرے کی اجازت دیتا ہے. اصل زندگی کو avatars اور اشیاء مجازی ماحول میں درآمد کی کلپنا کرو. یا جائے وقوعہ کیا جا سکتا ہے سیکنڈ کے اندر اندر دوبارہ پیدا. آپ کے کمرے اور دیگر مجازی اندرونی ڈیزائن چالوں میں ایک نیا سوفا Visualizing ذکر آسان ہو سکتا ہے.



KinectFusion ایک پلیٹ فارم ہے کہ ہمیں طریقوں کہ کمپیوٹر کی دنیا دیکھ نظر ثانی کرنے کی اجازت دیتا ہے ہے ، "اس منصوبے کے رہنما Shahram Izadi کا کہنا ہے کہ. "ہم نے کسی نہ کسی طرح اسے استعمال کیا جا سکتا بیان کردہ ہے ، لیکن مجھے امید ہے وہاں مستقبل تلاش کا انتظار کر رہے ایپلی کیشنز کی ایک پوری میزبان ہیں."







سکینر 3 D - پہلے ہی موجود ہے ، لیکن ان میں سے کوئی بھی استعمال اور رفتار کی آسانی میں KinectFusion نقطہ نظر ہے ، اور ڈیسک ٹاپ ورژن بھی تقریبا 3،000 ڈالر کی لاگت.



"اسی طرح ہے کہ مائیکروسافٹ آفس کی طرح کی مصنوعات KinectFusion کے ساتھ 2 - D دستاویزات کی تخلیق democratized ، میں کسی Kinect اٹھا رہا ہے اور میں کچھ سکین کی طرف سے 3 D مواد تشکیل دے سکتے ہیں ،" ٹیم کے رکن سٹیو Hodges کا کہنا ہے کہ.



KinectFusion کے پہلے اگست میں وینکوور میں SIGGRAPH کانفرنس میں عوامی رونمائی بڑی حوصلہ افزائی کو متحرک. سانتا باربرا ، کیلی فورنیا باسل ، سوئٹزرلینڈ میں ، اور ISMAR میں UIST سمپوزیم میں اگلے ماہ پیش کاغذات میں یہ کس طرح کام کرتا ہے تفصیلات کا پتہ چل جائے گا.